Facebook! Toce Toce!




Aish. Semua dah demam kepialu dengan fenomena facebook. Baik budak tadika sampai lahh atuk atuk, tokwan tokwan yang dah takdak gigi, jalan pakai togkat, semua sibuk bercerita pasal bukumuka warna biru nih. Aish. Konsep sangat. Aku? Err. Terkena tempias sikit sikit saja bah. Haha. Tak kritikal mana. Heh.Tak tergoda sangat pon dengan dakyah dakyah si Mark Zukerberg ni haa. Aish. Betul ke aku eja, eh peduli apa aku! Nama aku ponn belum tentu tentu dia dapat sebut dengan lancar. Ya dak?Heee

Malas nak cakap banyak. Buat lenguh tangan saja tulis. Ni bukan esei budak spm.

Okeh, mari kita terjah satu satu apa Mark Zukerberg buat sampai semua orang boleh melekat dok menghadap benda biru nih. Haa. 


Mark Zukerberg



PROFILE PICTURE

Haaa, start dari benda alah ni lah yang buat muda mudi sekarang dok melekat kat mukabuku nih. Bagi kaum adam, haa, nil ah saat yang di tunggu tunggu setelah sekian lama! Heh. Apa lagi, time time macam nil ah boleh usha gambar gambar awek cun. Pilih saja nak yang macam mana, yang ada tahi lalat hidup kat bibir ala ala Dato Siti ke,yang ada lesung pipit kat pipi yang sedalam 10 inchi ke,tak pon awek pakai legging sambil hisap shisha, haa klik saja. Yang perempuan pulak, pantang jumpa facebook akaun si kacak badan berketul ketul, haa, mula la nak add. Aku? Eh, si kacak yang add aku. Kahkahkah.

Hanya gambar semata mata~




STATUS

Haa. Ni ponn lagi satu. Bagi penagih penagih tegar muka buku,selang 5 saat mesti buat status baru. 

Ni status orang gila bayang.
“ Yess, akhirnya dia tersenyum padaku!”

Ni pulakk status orang perut buaya.
Emm, nyummy, cedapnya pat mam nacik ayam abang encemmmm! Cedapp cangat cangat, macam nak lagii lahhhh.Hikhikhik”

Yang ni status orang meroyan




Yang ni status budak comel yang tak bersalah

Grrrr~


Kehkeh. Aku dulu dulu masa mula mula main facebook, memang kuat meroyan tulis status. Tapi sekarang, nak tulis status ponn rasa berat semacam je. Aish. Nanti malas nak check notification yang menggunung tu. Semak kepala. Lagi satu hal, kalau tulis status ni, bahaya kalau jenis yang suka buat journal harian kat status, takut ada spy merbahaya. Kalau sweet stalker takpa laa, sweet saja. Heh.Taku takut nanti ada yang mengekori jejak langkah, tak ke haru tuh.



CHAT BOX
Go offline

Haaa, ni lagi satu. Dulu dulu aku on sokmo chatbox ni, ye laa, aku takdak ym,so ni lah satu satunya medium untuk aku dengan kawan kawan berhubung selain melalui fon. Sampailah tiba pada suatu hari, ada orang yang tak dikenali mengganggu gugat keamanan dan ketenteraman hidup aku. Ecehh. Cerita lama, malas nak ungkit. Heh. Nak jadi cerita, aku pernah dioffer untuk menjadi anak angkat salah seorang kerabat diraja Pahang! Heh. Siap bersayang sayang lagi. Heh. Meremang jugak bulu roma aku nih.Kahkahkah.


INBOX  MESSAGE

Haaa, dalam banyak banyak hal. Yang ni aku paling suka. Sebab ianya private lagi effisienn. Heh. Takdak banyak masalah, nak mengutuk mengumpat, nak mengorat semua boleh guna cara underground nih. Heh. Tak payah kecoh kecoh. Senang! I like.



PRIVATE SETTING

Dulu dulu aku biar saja facebook aku nih boleh dinodai oleh semua orang. Tapi, semenjak berlaku beberapa kes yang tidak diingini, terus aku privatekan semua benda dalam tu. Haa, senang. Biar aku saja yang boleh tengok. Well. Aku bukan apa, nak membantu kurangkan dosa . Kehkeh.





FRIEND REQUEST

Zaman jahiliah aku sudah berakhir. Kematangan sudah mula terasa, cewahhh. Dulu dulu, sapa sapa ja add, aku terus comfirm. Aku main rembat saja.Tak banyak pikir. Tapi lepas berlaku beberapa kejadian yang kureng den berkenan, terus aku delete friendsss yang aku tak kenal. Nak accept member pon teragak agak. Yang mana aku betul betul kenal saja aku comfirm kan, kalau tidak, jangan harap lahh.







GAME GAME, APLICATION ITU, APLICATION INI

Heh. Aku bagi amaran keras. Jangan lah ada sesapa pon penduduk muka bumi ni yang berani nak invite aku main game dalam Fb nih. Sorry to say, aku memang tak layan. Aku tak pernah main game dalam Fb nih. Main cucuk tanam segala. Eh, sorry, memang tak la kan. Tak pernah bai!


GROUP GROUP CLASS/SOSIAL

Haa. Ni satu satunya yang aku suka kat Fb nih. Wahh, Fb berjaya membuatkan aku dengan member member sekolah lama, berinteraksi dan mengetahui perkembangan terkini. Tapi, yang paling aku menyirap bila chat box group disalah gunakan, aish, nak gado gado manja, nak mengorat,pergi lah kat personal chat, tak payah la nak bagi semua orang baca. Aish, rimas aku tengok. Mula la aku nak offline chat. Kehkeh.







Erk. Apalagi ek? Bila malam dah larut ni, mula la otak aku saturated kan kan. Dah blank, tak boleh nak berfikir. Nanti kalau aku ingat apa apa lagi, aku sambung buat lagi. Heh.