Aku Anak Jati Malaysia, Jeless ya Pak?



Malam ni adalah malam segala galanya. Malam penentuan yang telah lama kita rakyat Malaysia nanti nantikan untuk memeluk piala yang sudah berkurun kita idam idamkan. Pelbagai onak duri kita lalui sepanjang zaman kejatuhan kita dahulu, kini kita patut berbangga dengan skuad Harimau Malaya kita yang bagaikan Wira beraksi dipentas akhir semata mata untuk menjulang maruah Malaysia yang kini semakin rancak dihina, diperkotak katik,di persendakan di alam maya oleh rakyat Indonesia yang boleh dikategorikan sebagai bodoh dan tidak berakal yang selalu bermain dengan emosi yang disaluti nafsu rakus mahukan kemenangan walau dengan cara apapun. Pelbagai tohmahan dibuat di pelbagai laman sosial hanya untuk meluahkan rasa tidak puas hati mereka dek kerana dibaham hero hero Harimau Malaya kita yang kacak lagi perkasa, cewahh!Paling mencuit hati, kekalahan mereka ditangan seratus peratus anak jati berketurunan Hang Tuah menjadikan mereka rakus mencari lapan puloh lapan alasan menutup malu dek kerana dikalahkan jiran sendiri. Mereka menimbulkan isu laser, serbuk putih, bomoh, kain batik, pulau, taraf kemiskinan, serta isu nasi goreng yang pada logik akalnya sangatlah lucu untuk diperdebatkan, tetapi itulah yang dinamakan Indonesia yang begitu rakus menunjukkan kebodohan diri sendiri dengan bangganya. Kehkehkeh. Nak terguling jugak aku tergelak membaca komen komen di pesbuk mahupun twit di twiiter. 

Jumlah kepadatan penduduk mereka yang begitu ramai, dijadikan mereka satu kelebihan untuk menjadi trending di twitter konon konon nya mereka dipihak yang benar dan Malaysia adalah satu negara yang menipu dan blablabla. Begitulah sikap rakyat Indonesia yang bagaikan kacang lupakan kulit. Mungkin mereka terlupa, begitu ramai rakyat mereka merempat menagih simpati mencari kerja di bumi bertuah ini. Mereka juga mungkin terlupa, siapa yang mula mula menghulurkan bantuan dalam pelbagai bentuk disaat mereka ditimpa musibah jika bukan negara yang mereka katakan Malingsial ini??  Ish ish. Bukan mengungkit sekadar peringatan.

Hanya kebetulan, mungkin.
Ni cegu add math eden yang buat pengiraan. caya lahh.
Pergh pergh, macam peramal sukan pulakk.



Pergh, agak emosi ya aku hari ini. Kehkeh. Kita tinggalkan dulu cerita berat berat ini, buat pusing kepala saja, padahal malam ni kita akan berpesta gol. Aminn. Heh.
Pssst pssst. Actually kan ini yang aku nak tunjuk.

Antara msg dalam inbox aku yang dikirim rakyat seberang,ecehh



Pergh, dalam satu malam saja ramai gila orang orang indon ni request nak jadi friend aku dekat pesbuk. Walaweh, pemes memes kott! Kau adoooo? Tak adooo!. Kahkahkah.Siap kena ugut segala. Kehkehkeh. First time in my life. Boleh tulis dalam diary ni. Hahahahahaha.

Kalau nak baca koleksi entry mantap mantap pasal sesi anjing menganjing, sila lah kesini. Pergh. Mantap. Tahniah uncle Linglung. Gua salute sama lu punya jati diri. I like. Hidup anak Malaysia.









4 comments:

karno karno* bajet endon said...

Haha. amboi2 dok main mata dgn indon ya pak?HAHA. eh. bongok la indon tu, kau bagi apa kat dia sampai dia mengamuk cam gitu? haha.

zasss. panasss

Anonymous said...

haha..gilak ar weyh...wa salute sama loo...heh...tp ttp xbaik mpermainkan tarikh2 musibah tu...moga kita d jauhkan...haha...ag satu aku pon xfaham yg depa dok kata gol keeper depa ne bomoh??cekadak mne wat cite??ne bmoh smpai leh beraksi d final..perghh cikai r bomoh tu..

Kuwe said...

bosan sial aff dah habis. fun kot bergaduh dengan indon. dia reti meng-anjing, meng-fuck, dan me-maling kan orang ja. kahkah.

bagus betul budaya. lepas tu kata kita pencuri budaya.

Atiqah Abidin said...

Karno karno: Kahkah. Aku kenyit mata sikit sikit, tu pon nak gelabah. Haha.

Anon: Mentaliti kampung memang cenggitu. Boleh masuk lawak antarabangsa dalam majalah ujang. :)


Meon: Apa tunggu lagi. Ejas la sorang. Cun cun belaka budak budak tu.Yang tu je yang dia reti kot.

Haha. Depa semua betul. Apa bodoh pi kata kita curi nasi goreng depa. Kahkahkah. Kita ada budu. Depa ada? Tak adooo. heh